Osminkade och svettiga springselfies

RunKeeper selfies

Men halli, hallå. Där är ju jag svettig, högröd och med varierande mängder smink i ansiktet. Javisst! Såhär ser jag ut som naturen skapt mig. Och med den här samlingen selfies, som jag i vanliga fall inte alls skulle lägga ut för allmän beskådan, vill jag säga att jag har kommit igång med löpningen igen. Det är faktiskt så himla skönt. Jag tycker om att springa ute och allra helst att träna inför lopp. Tidigare år har jag sprungit Vasastafetten (2013 + 2014), Midnattsloppet, VårRuset och Bellmanstafetten för att nämna några. Jag brukar ofta försöka att boka in lopp sent på sommaren (så att en hinner träna lite inför och bli bättre).

Ibland kan det kännas motigt att ta mig ut och springa, men jag har satt ett litet mål för mig själv att jag ska springa en timme varje vecka. Det är inte så himla mycket, men för mig känns det bättre att göra något och klara målet än att ständigt ligga efter och misslyckas. Antingen tar jag en långrunda en dag eller så kan jag springa två kortare under två dagar.

Sen mäter jag och dokumenterar varje runda med RunKeeper som dessutom är kopplat till ett aktivitetsarmband som jag har på min arm 24/7. Då har jag lite koll på hur långt jag springer och hur snabbt. Sen tar jag alltid en selfie direkt när jag är klar och som tröttast och kan koppla det till min runda. Kul tycker jag att bilden får bli lite hur som helst, men att jag ändå alltid känner mig glad efteråt hur trött jag än är. För det är lite det som jag måste påminna mig själv om. Den här sköna känslan efteråt när kroppen har fått jobba lite.

Och på måndag ska jag springa lopp faktiskt, VårRuset. Jag hoppas på härligt väder och att jag känner mig pigg när jag springer.

 

TRANSLATION: I’ve started to run again! And traking and taking selfies with RunKeeper.

7 Comments

  1. Sandra 18 maj, 2016 at 11:11

    Åh, jag är så avis på det här! Älskar att få ge mig ut och springa när våren och sommaren anländer och just i år saknar jag det extra mycket. Antagligen pga att jag inte KAN springa men det behöver vi ju inte låtsas om 😉

    Reply
  2. Wilda 18 maj, 2016 at 15:40

    Åh jag är också rätt avis :p Med fibron så är det svårt att komma till en punkt där jag är så tränad att jag inte blir utmattad av att ge mig ut och springa. Det tar så jäkla lång tid. Men jag blev inspirerad nu att försöka igen. Du ser verkligen frisk och levande ut! Hade tänkt springa VårRuset i år men får vänta med det. Hann inte dit formmässigt. Så jag håller en tumme för dig istället! Njut!

    Reply
  3. Christin 18 maj, 2016 at 17:06

    heja dig!! var SÅ pepp på att springa denna våren, men sex (!!!!) bombförkylningar har satt stopp för det. Skulle egentligen sprungit vårruset men då låg jag nerbäddad. smart att boka sig till ett lopp efter sommaren!! kanske skall göra det. vet inte hur det gick till, men gillar nuförtiden löpning – det är som terapi ibland.

    Reply
  4. Vicky 18 maj, 2016 at 20:54

    grym du är! jag springer i perioder, hade en intensiv en för några veckor sedan då jag sprang flera timmar i veckan, men fick så ont i benhinnorna och yttersidorna av fötterna så nu gymmar jag typ bara. saknar att springa utomhus dock! det får bli snart. snygg och frisk du ser ut!

    Reply
    1. Anna María Larsson 20 maj, 2016 at 21:44

      Det är fint när en kommer in i en sån period. Gym däremot har jag så svårt för att gå på. Vet ej hur jag ska lägga upp träningen om jag går själv. :*

      Reply
  5. Jess 21 maj, 2016 at 14:54

    Vilken bra idé för att bli påmind om det positiva känslan som brukar uppstå efter en löprunda. Har varit förkyld och känt mig allmänt svag i tre veckor nu, så himla tråkigt när jag för en gång skull kommit in i en period där jag trivdes med att springa.

    Reply
    1. Anna María Larsson 22 maj, 2016 at 09:33

      Usch, så trist det är när en kommer bort från en bra vana som en trivs med. Hoppas du hittar tillbaka till det fina med löpningen.

      Reply

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *